2018. július 15., vasárnap

St. Wolfgangból a Schafbergre

St. Wolfgang a Wolfgangsee partján található, a Schafberg lábánál. Wolfgangsee a Salzkammerguti tóvidék tagja Ausztriában.  A tó melleti városkában, St. Wolfgangban tettünk egy rövidke városi sétát, majd fogaskerekű hegyi vasúttal, a Schafberg Bahn segítségével mentünk fel a hegycsúcsra , a Schafbergre. Onnan gyalogosan ereszkedtünk vissza kiindulási helyünkre, St. Wolfgangba.

Autóval érkeztünk, járművünket a hegyi vasút kiindulóhelyéhez közel, a kikötőtől nem messze lévő parkolóban raktuk le, majd  sétaúttal felfedeztük a legfontosabb épületet a településen: a templomot.

A templom a hajóállomás távlatából.

A templom gyönyörű barokk belsővel, szárnyasoltárral várja a zarándokokat, búcsújárókat.Sajnos nincsen saját képem róla, pedig csodaszép. A templom előtt a zarándokok kútja áll.

Kilátás a templom tó felőli oldaláról.

A város hangulatos ; a vidékre jellemző, hagyományosan díszített házakat, boltocskákat látni.

Ilyen szépen díszített  épület a Benediktiner Seifenmanufaktur boltja is. Érdemes ellátogatni ide annak, aki szereti a kézműves, különleges szappanokat. ( Mi innen nagyobb csomaggal tértünk haza.🙂🙂🙂)

Rövid séta után visszamentünk a fogaskerekű állomásához.

A Schafberg Bahn kiindulópontjánál a vonat indulásáig gyönyörködhettünk a part menti sétányról a Wolfgangseeben. Itt van a közelben a hajókikötő is.
A tavon menetrend szerint hajók közlekednek, a tó partján lévő 2 másik településre.

REGENSBURGI SZENT WOLFGANG püspök, missziós ( 924- 994. ) Magyarországon is élt és térített; ő alapította a várost és a templomot, majd később róla nevezték el a tavat is.

A vonatra sokan várakoztak, mivel kedvelt kirándulási célpont a Schafbergspitze. Gőzmozdonyos fogaskerekű viszi fel az utasokat a hegyre. Ott található  a Hotel Schafbergspitze, Ausztria legmagasabban fekvő szállodája. Az utolsó délutáni járattal kizárólag a szállóvendégek mehetnek fel.

A  fogaskerekű nyomvonala.

A vonat ablakából az út során végig gyönyörű panoráma tárul elénk.

Tömegével hordják a kirándulókat a hegyre, egymást érik a járművek a hegyoldalban.

A vonat végállomásánál, a hegytetőnél is rengeteg ember várakozik  a kocsikra, hogy visszamenjen a völgybe.

Kiszálláskor a Schafbergen komor, felhős és hideg idő volt. Sajnos nem volt zavartalan a kilátás. Felhők burkolták be a hegyet,  a környező tavakra is nehezen lehetett rálátni. Viszont gyönyörű látvány volt, mikor egy-egy pillanatra feloszlott a ködpára, s rövid ideig csodás dolog tárult elénk: 14 tó körpanorámája. Az időjárás miatt rövidebb ideig tartózkodtunk itt, s nem mertünk elmenni a kiszökellésig a pillanatról-pillanatra változó látási viszonyok miatt, mivel nagyon keskeny hegyi ösvény vezet a Schafbergspitzéhez.

A Hotel Schafbergspitze épülete

Csak a menedékházig és a hüttéig mertünk felmenni, ahol igyekeztünk felmelegedni. Lenn a völgyben is hűvös, borongós, szeles nyári idő volt aznap, a hegytetőn pedig  kabátjaink ellenére, kimondottan hideg.  Nem lehetett kihagyni a forró teát, valamint egy kis harapnivalót, hogy legyen energiánk a visszaútra.

A menedékház mögött ez  a látvány  fogadott bennünket.

Cicaszeretőknek még szerencséjük is lehet. Találkozhatnak kezes, doromboló, hegyi házimacskával. Nehéz volt nem megsimogatni.

Gyönyörű...

Igyekeztünk vissza St.Wolfgangba, tudtuk, hogy legalább 2 órára lesz szükségünk, s nagyon borús volt az idő. Nem akartunk elázni. A fenn töltött időt azonban minden percében kiélveztük- szemünkkel faltuk a mesebeli látványt. Aki Hallstadt, Salzburg közelében jár,ide is látogasson el!